Att göra skillnad?

Att göra skillnad för en annan människa kan vara livsavgörande, har haft en känsla i kroppen länge nu, egentligen under flera års tid! Kan jag göra en insats? 

När det gäller mina vänner så har jag försökt ställa upp dag som natt, både på gott och ont. 

I arbetslivet har jag aldrig sagt nej, jag har gjort det jag ska osv, men de har ändå renderat i att jag känner mig otillräcklig på min post som bara innebär mer ansvar för var dag som går.. 

Men det jag ändå har haft i kroppen i flera år! Ända sen jag vände min nedåtgående trend med kraftig fetma och ett osunt leverne är att få åka iväg och faktiskt få göra skillnad i någons liv, kanske bygga en skola?  Fredsbevarande insats?  Se till att någon får rent vatten?  Ja jag vet inte.. 

Det är lääääängesen jag skrev sist, mycket vatten har passerat under broarna sen sist. 
Men idag är jag samma man, i ett något mindre format, men med djupare tankegångar angående livet. Jag ser på mig själv och jag ser inte NER på mig själv, nyktra ögon med en uppfattning om att allt går med SISU och kunskap!  

Ska avsluta med att säga att alla är ni fantastiska på ert eget vis!  Alla är ni vackra precis som jag! 


Syntolkning: jag utanför bastun midsommar 2016, den årliga tvagningen med björkris och ett dopp i sjön. Beundrar naturen och begrundar livet

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0